Trwa ładowanie...

Jak rozmawiać z dziećmi o mediach? Jak chronić je przed szkodliwą reklamą? Te i inne tematy w dziale dla rodziców.

Moc obrazu według Serge'a Tisserona

Visual literacy – cóż to jest?!

materiał tekstowy

14

Czym jest visual literacy?

Czym jest visual literacy?

O obrazie rozmawiamy z Iwoną Chmielewską - graficzką, autorką powieści obrazkowych i podwójną laureatką prestiżowej nagrody Bologna Ragazzi Award...

materiał tekstowy

34

Edukacja medialna we Francji

Jeszcze trzydzieści lat temu we Francji, podobnie jak w krajach anglosaskich, przez edukację medialną rozumiano na ogół rozszerzenie nauczania ojczystego języka i literatury o wiedzę na temat kinematografii...

materiał tekstowy

17

Ukryty przekaz reklamowy

Celem każdej reklamy jest skuteczna perswazja. Cel ten można osiągnąć w rozmaity sposób: obiecując spektakularne efekty wykorzystania reklamowanego produktu, odwołując się do wartości, które ceni odbiorca lub - poprzez ukrycie istoty przekazu...

materiał tekstowy

20

Lekcje czytania z... czyli jak rozkminić literaturę

Lekcje czytania z... czyli jak rozkminić literaturę

Akcja społeczna „Tygodnika Powszechnego”...

materiał tekstowy

16

Media a demokracja

Forma jaką przybrały współczesne demokracje w zasadzie skazuje obywateli na udział w życiu publicznym zapośredniczonym przez media. Nawet tak zbliżone do ideału bezpośredniej partycypacji formy jak referenda, poprzedzane są zwykle długotrwałymi kampaniami w prasie radiu i telewizji...

materiał tekstowy

34

Czym jest edukacja medialna?

Z pojęciem „edukacja medialna” mamy do czynienia coraz częściej, także w kontekście polskiej szkoły, choć trzeba zauważyć, że bywa ono używane nieadekwatnie do swego znaczenia. Niekiedy pod hasłem medialnej edukacji młodzież uczy się obsługi komputera. Czasami wręcz określa się tak wykorzystanie urządzeń audiowizualnych do urozmaicania lekcji z obowiązkowych przedmiotów nauczania. W najlepszym przypadku edukacja medialna młodzieży sprowadza się do przeprowadzenia warsztatów dziennikarskich. Problemem może tu być to, że samo pojęcie ma dość nieostry charakter. Angielskie „media literacy” jest trudno przekładalne. Najbliżej mu zapewne do „medialnej alfabetyzacji”. Jednak alfabetyzacja, choć odwołuje się do fundamentów kształcenia, słabo oddaje to, o co w tym procesie chodzi najbardziej, czyli o rozumienie zasad, które rządzą konstruowaniem przekazu medialnego...

materiał tekstowy

45