Designers team working together

Po co firmie PR?

Biznes Firmy

PR to nic innego jak Public Relations. Jak sama nazwa wskazuje, jest to dział w firmie zajmujący się dbaniem o jej pozytywne relacje z otoczeniem, czyli klientami, lokalną społecznością i władzami.

To właśnie dział PR odpowiada za to, jak nasza firma odbierana jest w społeczeństwie. Stanowią oni podstawę przy tworzeniu naszej marki- to dzięki działaniom działu PR oraz marketingu zyskamy możemy zyskać opinię, na której nam zależy.

Każda firma rozpoczynając swoją działalność skupia się głównie na pozyskaniu potencjalnych klientów. Jest to logiczny krok, należy jednak pamiętać, że skuteczne działania charakteryzują się często długofalowym myśleniem i planowaniem.

Dlatego warto zadać sobie pytanie- jak moja firma ma być odbierana wśród ludzi? Z jakimi cechami ma się ona kojarzyć? Jaką atmosferę pracy chcę zapewnić obecnym i przyszłym pracownikom? Na te wszystkie pytania odpowiedź znajdzie właśnie dział PR. Zadba on o stworzenie spójnego, konkretnego wizerunku firmy. To właśnie spójność jest kluczem do sukcesu dla wielu firm.

Aby jednak osiągnąć te cele, musimy zdać sobie sprawę, że PR to nie tylko działania marketingowe. Są to również, a może przede wszystkim, ciągłe wewnętrzne starania pracowników o stworzenie klimatu pracy, który pozwoli na pracę na ten wizerunek na wszystkich szczeblach pracowniczych.

Poprzez wysłuchiwania i wprowadzania w życie pomysłów pracowników, zapewnianie im odpowiednich warunków pracy i wynagrodzenia zyskujemy zaufanych i wiernych pracowników, którzy będą najlepszym dowodem na skuteczność naszej firmy. To dzięki ich staraniom możliwe będą działania zewnętrzne- tam dział PR zadba o odbiór firmy w społeczeństwie, ogólną opinię o niej oraz zaufanie i przywiązanie do marki.

Poprzez ścisłą współpracę z działem marketingu mogą oni o wiele skuteczniej rozreklamować działalność firmy, zachowując przy tym spójność i zaufanie klientów.

Dział PR zadba o to, by reklamy w mediach społecznościowych, telewizji, prasie czy radiu zgodne były z ogólnymi założeniami firmy oraz będzie kładł nacisk na długofalowe korzyści, zamiast skupiać się na szybkim, lecz możliwie szkodliwym na dłuższą metę działaniu marketingowym.