person looking to the laptop

Jak prowadzić firmowego Facebooka?

Biznes Firmy

Obecnie niemalże każda firma posiada i aktywnie prowadzi swój profil na Facebooku. Ta popularna, ogólnodostępna platforma pozwala na stały kontakt z klientem.

Posiadanie konta firmowego nadaje naszej działalności bardziej nowoczesnego, przystępnego charakteru. Jednak o ile samo założenie konta jest rzeczą łatwą i szybką, o tyle jego prowadzenie jest już nieco bardziej skomplikowaną kwestią. Jak więc się do tego zabrać?

Pierwszą i najważniejszą kwestią jest pierwsze wrażenie, które chcemy wywrzeć na kliencie. Oznacza to, że posty które „wrzucamy” na nasz profil powinny być czytelne i poprawne stylistycznie, a umieszczane do nich zdjęcia lub filmy przystępne i zwracające uwagę.

Warto też zaplanować sobie, ile postów tygodniowo planujemy zamieszać na portalu. Częsta aktywność sprawi, że klient będzie miał poczucie obcowania z firmą aktywną i skuteczną, podczas gdy np. profile firm, których aktywność ogranicza się do jednego postu na kilka miesięcy mogą zostać odebrane jako nieaktywne i niedostępne.

Kolejną ważną kwestią jest reklama firmowego Facebooka– oprócz dołączenia linku do profilu na głównej stronie firmy, warto pokusić się o zainwestowanie w sponsorowane reklamy Facebooka. Za niewielką kwotę gwarantują oni dotarcie do wybranej przez nas liczby odbiorców, a jak wiadomo, wygenerowany w ten sposób ruch na stronie znacząco zwiększa liczbę potencjalnych klientów.

Następnie warto zadbać o zagwarantowanie klientom stałego kontaktu z firmą- poprzez umożliwienie im zadawania pytań przez chat, skrócimy barierę firma-klient i zwiększymy szansę na odniesienie sukcesu. Szybkie i konkretne odpowiedzi na pytania zainteresowanych kreują wizerunek firmy, na której można polegać, a to może odróżnić nas od konkurencji i dać znaczącą przewagę.

Ostatnią, być może najważniejszą poradą jest uświadomienie sobie, że profil na Facebook’u nie powinien być tym samym, co witryna internetowa naszej firmy. W przeciwieństwie do niej, Facebook pozwala na stałą interakcję z odbiorcami. Poprzez zadawanie im pytań w postach, zachęcanie do polubieni i komentowania zwiększamy zasięg postu- a rosnąca popularność pozwala na dotarcie do szerokiej rzeszy potencjalnych klientów.

Warto więc poświęcić swój czas na rozwój i budowę naszej marki na tym portalu, gdyż jego możliwości mogą stanowić cenny czynnik rozwojowy dla biznesu, który prowadzimy.